Tabung Kawen

PERKARA YANG AKU TUNGGU...

ASSALAMUALAIKUM,

Haih...hati...kenapa kau berkeluh-kesah ni? Ada apa- pa yang mengganggu kau ke?Tanya aku pada hatiku sendiri....

Monolog sekejap,layankan jelah....

Eh! Hari ni dah 1 haribulan 3 lah! Nampaknya,'benda' tu dah betul-betul dekat dengan aku sekarang ni...Memikirkan 'benda' tu buat jantung aku tiba-tiba dup dap dup dap,terasa macam ada rama-rama kat dalam perut dan macam-macam lagi sindrom kegelisahan jadi pada aku.

Akhir bulan ni,keputusan SPM yang aku dok tunggu selama 3 bulan keluar.ERGH!!!!!!

Serius,wa seriau beb!Entah apa lah yang akan aku peroleh,terus -terang,aku ni bukanlah budak yang pandai tahap Tera fizik,

I'm just an ordinary girl,gagal tu macam makanan aku....
Tapi,bila fikir balik,aku dah berusaha sehabis daya,semampu aku,sekuat usaha,
dan bertitik tolak daripada itu,Insyallah....

Aku pasti boleh..!

Sekarang,masuk mode berserah dan bertawakal,pada Allah jua tempat kita bergantung kan?

Itu baru satu benda yang buat aku tak lena tidur( tak lenalah sangat!Nyenyak je tido kau,mar!)

Aku juga tengah menunggu keputusan daripada satu pihak ni,samada aku terpilih atau tidak untuk menyertai satu kursus.Aku sebenarnya diundang untuk menyertai kursus ni,,( cheh,diundang kan..) tapi,persaingan dia...YA ALLAH!

jumlah peserta yang dia nak cuma 30 orang,dan aku kena bersaing dengan orang-orang serata Malaysia...
GILA!

Semalam,tarikh tutup penyertaan kursus tu,aku? awal-awal lagi dah hantar segala borang yang diperlukan.Doalah semoga pihak tu dapat menyenaraikan aku sebagai antara peserta kursus tu.
Kalau aku terpilih,aku kira antara yang bertuah sebab dapat mengikuti kursus peringkat kebangsaan!
Lagipun,kursus ni bersangkut-paut dengan apa yang aku minat dan hajati. Semoga apabila aku terpilih ke kursus ni,bakat yang aku ada dapat lebih digilap,dipolish discrube,disental!

Sebab,aku percaya dengan satu perkara...

Kalau nak belajar,mesti berguru...

Erm...ada lagi satu benda yang aku tunggu sebenarnya,tunggulah sangat...

Bulan 5.

Ada apa dengan bulan 5? Ya....selain itu bulan lahir aku,ada perkara yang buat aku lebih seriau dengan bulan tu,
Selama ni,bulan 5 tak pernah buat aku resah-gelisah.Selama ni aku makin tak sabar nak cepat-cepat bulan 5 adalah.

Tapi,ni ceritanya...

Setiap bulan,kursus aku akan buat majlis hari jadi buat budak2 kursus,kebetulan,budak kursus aku yang berkongsi bulan lahir dengan aku is a boy.Okey....Itu tak kisah lagi...

Tapi,yang aku cuak,pasti kitaorang akan digandingkan bersama untuk bergambar dan potong kek dan etc.Masalahnya,dak ni cam 'lain'tau.itu yang buat aku resah.

Aku tak pernah ambil gambar berdua dengan mana-mana lelaki,selain abah aku.

Dan,aku tak akan mencemar duli aku untuk bergambar berdua dengan mamat tu.
Tapi,ni bukan sekolah,Mar....:(
Orang apa kisah dengan batas,sedihnya...

Mungkin dia orang tengok aku ni jenis yang huhu haha gitu,tapi tak bermakna aku ni bukan jenis yang tak jaga batas.Minta Maaflah semua,kalau boleh,buatlah majlis untuk bulan 5 nanti combine dengan bulan 7,8,9. Kalau macam tu,aku tak kisah.

Adik aku,huh,bila aku cerita pasal ni pada dia,makin dia takut-takutkan aku adalah.Bertuah punya adik.
(GeRaM)

Bila dibaca balik tinta aku ni,nampak tak macam-macam benda yang menghantui aku,aku jenis yang happy saja...tapi dalam hati tersirat beribu kegelisahan.

Cuaak de......

Itu jelah...kalau aku cerita lagi,entah berapa page terisi kang.Terima kasihlah...
till then,
secret unfold...
sabtu,1/3/2014





Tiada ulasan:

Catat Ulasan