Tabung Kawen

Penantian sudah berakhir...

Assalamualaikum,

akhirnya...penantianku selama 3 bulan demi keputusan SPM telah berakhir semalam.
Alhamdulillah,walaupun aku kurang cemerlang,dengan hanya 4A(campur2 jenis),dan ada D,tapi aku reda.Sebab,aku memang dapat rasa yang keputusan peperiksaan kali ni tak akan dapat segempak peperiksaan UPSR dan PMR aku.

Zaman kegemilangan kau dah berakhir kut,Mar?

Mungkin...

Na....mana ada,ni cuma asam garam kehidupan...

Tapi,biar aku berkongsi pengalaman dan kegentaran hati aku sebelum slip keputusan tu berada di tangan.

Aku kesekolah awal kerana kawan-kawan sekelas aku mengadakan tahlil dan doa selamat buat sahabat kami,Hidayah.Alhamdulillah...selepas beberapa bulan tak bersua muka,aku bertemu kembali dengan kawan-kawan aku. Rindu terubat,fuyoooo...Tapi,jauh di sudut hati,aku rasa kekosongan kerana seorang sahabat aku telah kembali kepada pencipta-Nya. Aku yakin,kawan-kawan aku yang lain turut merasai perkara yang sama.

Memang haru bila dapat jumpa budak-budak ni.Rindu giler dengan mereka.Masing-masing tak banyak beza,mungkin sebab baru tak jumpa selama 3 bulan,aku tak dapat bayangkan kalau kami akan bertemu lagi selepas beberapa tahun.Kali ni,mesti mereka berubah totally...

Aku skip cerita...

Hati ni yang memang dah sedia DUNG GEDANG DUNG GEDANG makin dipalu bila menyedari yang guru kelas aku sedang memegang slip keputusan.OK...waktunya dah tiba...(gigil ni...)

Dan,di kesempatan ini,aku nak ucapkan ribuan tahniah kepada Atul,Pipah,Kina,Janna,Zira dan Athira sebab dapat straight A dalam SPM.Si Atul lagi gila, 11 A+ kau!Sampaikan surat khabar Metro datang buat liputan.Dan...hari ni,terpampang muka aku dalam surat khabar tu...(INTERFRAME)

Hati sekali lagi dipagut kesayuan bila keputusan Hidayah diumumkan...
Dia dapat 3A ,7 B dan 1 C...
Mengalir air mata aku bila teringatkan kata -kata dia pada aku dulu...

"Wei Mar,aku tak tahulah macam mana result aku nanti...Entah-entah teruk...Kau mesti bagus punya..."
"Kau ni,janganlah fikir macam tu...Kau boleh Dayah..."
Sebenarnya,panjang lagi perbualan aku dengan dia ,tapi aku tak nak tumpah balik...

Dayah....Kau dah berjaya...kau dapat 3 A dengan 7 B,tabik dengan kau....

"Nanti bila hari result keluar,lepas ambil keputusan kita keluar gi makan,nak!"Ajak aku kepada kawan-kawanku bila bercerita mengenai hari keputusan,waktu sekolah dulu...

"Boleh je...Jom!"kata kawan-kawanku yang lain...
"Habis,kalau yang tak dapat baik sangat nanti..."kata Dayah...
"Alah...tu tak payah fikir..."HUHu

Kelakar bila fikirkan keputusan aku dengan kawan-kawan aku,kami macam buat tangga!Dari 3 Asampai 11 A.Huhu...

Yang pasti,aku fokus pada masa depan,benda dah jadi tak boleh undur,aku sedar dalam 2 tahun ni,aku banyak leka dan tak berapa fokus pada pelajaran.Itu.Dulu.

Aku dah mulakan hidup baharu...dengan citacita baharu...serta keazaman baharu...
Hidup sebenar kau baru je nak mula,Mar...

oh...by the way...
congratulations to my ex-crush,6A...

Bye....jumpa lagi dalam tinta terbaru aku,di Santuary Resort,cherating,Pahang.
sempena Minggu Penulis Remaja 2014...

impian aku jadi kenyataan...alhamdulillah...
till then,secret unfold...
21-3-2014,jumaat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan