Tabung Kawen

KARYA DAH TERBIT@MAJALAH SEKOLAH

ASSALAMUALAIKUM....

nak cerita apa ya hari ni? macam tak tahu pula nak cerita apa.Oklah,aku cerita pasal apa yang aku dah lalui pada harinilah,boleh?

Hari ni,aku dan keluarga serta beberapa orang kawan abah telah pergi ke majlis perkahwinan kawan abah di satu daerah di Johor.Kami buat konvoi disertai oleh 4 buah kereta.

Ya....perjalanan tu kira biasa je,ditambah dengan tabiat aku yang pantang duduk dalam kereta,pasti terlena.

Ni nak cerita benda lepas tu...
Sempat singgah di pekan daerah tu,bukan selalu pun turun daerah tu.Dapat beli kaut baharu untuk aku bawa pergi ke kursus nanti.Yeah...

Kemudian,pergi ke bekas asrama tercinta,melawat adik.Sempat berbual dengan mak cik jaga yang dah bertahun menabur bakti di asrama tu.Aku ni,kira baik juga dengan cik sebab kira otai hostel kan.Jumpa juga dengan cik dewan makan ,ingat lagi dia orang pada aku,walhal aku bukan selalu berbual sangat dengan dia orang pun.Cuma senyum-senyum mesra .Hehe...

Adik aku datang dengan membawa majalah sekolah edisi tahun lepas. Ni kira yang terbarulah,Benda yang aku tunggu dah muncul!

Segera,aku selak halaman demi halaman majalah tu untuk mencari satu nama.
EHSAN

Karya aku untuk majalah sekolah tahun lepas dah terbit.Apa perasaan aku?
GEMBIRA LAH!!!!

Bayangkan,karya aku,cerpen aku dibaca oleh budak-budak sekolah,daripada budak form 1 sampai form 5.Daripada cikgu sampai staf sekolah,Pengetua pun baca,wo...
Ngegege...
 Ni paling penting dan utama,ex -crush pun baca. Cheh...nak layan...
 Bangga dan gembira,pasti.
Lepas ni,nantikan satu demi satu karya aku ,yang sedang aku usahakan, terbit dan dibaca.
Insyaallah...

Dapat tahu satu berita pasal kawan aku,yang agak mengejutkan aku.Tapi,bagi aku...setiap oang ada rahsia yang dia simpan,dan tak diberitahu kepada sesiapa pun.Dan rahsia itu,dibawa hingga hembusan nafas terakhir.

till then,
secret unfold...
8-3-2014,sabtu

p/s: please!pray for MH 370


Tiada ulasan:

Catat Ulasan