Tabung Kawen

HUHUIH....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! IMPIAN JADI KENYATAAN

ASSALAMUALAIKUM....

ceria betul aku malam ni kan...
kenapa mar? kau ada berita gembira ke...?

Erm...enough merepek.Ni semua berpunca daripada petang tadi...
Kita flashback and throwback,right?

Ketika aku dan kawan-kawan aku yang lain sibuk menyiapkan helaian kerja yang botingkek-tingkek ,fon aku berbunyi...
tapi,cuma aku je yang dapat dengar nada nya sebab tengah pakai earfon waktu tu...

"Assalamualaikum,ni Cik Mar ke?"pemanggil memanggil nama penuh aku.
"Ya....erm...boleh saya bantu?"suara aku melayakkan aku untuk apply jawatan sebagai receptionist.
Sambil tu,kaki melangkah ke tempat duduk semula.
"Saya En........Daripada XXX. Tahu tak maknanya apa?"Eh2! En.ni nak main teka- teki dengan aku pula.
Senyuman dah mula terukir di bibir,Otak pula dah mencerna sesuatu maklumat.
"Kenapa En?"
"Cik terpilih untuk menyertai kursus peringkat kebangsaan tu..."

Teruja+Excited+Happy overload=Gila!!!!!

"Wah!!!!!!!!!!!!!!!Biar Betul ni En.?"minta kepastian.Aku menjerit dalam amplitud tertinggi.En. tu sendiri sampai terketawa dengan reaksi aku yang agak over tu.Tapi,siapa tak happy tahap dewa kalau impian jadi kenyataan kan?

"Haha.Ya...Cik terpilih...Tahniah...Jadi,Cik lapang tak pada waktu yang dijadualkan tu?"

Giler tak lapang,memang aku tengah cuti pun."Ya....lapang-lapang.Wah!!!!!!!Bestnya-bestnya!!!!!"
Terima kasih En."ayat ni aku ulang entah berapa kali dengan En. tu.

"Surat dalam proses penghantaran pos sekarang.Jumpa di sana ,ya."
"Ok.Terima kasih En...."ulang ku dengan senyuman tahap ke awangan.

Tamat panggilan,kawan di sebelah yang daripada tadi dok tercenggang tengok gelagat sewel aku,bertanya.

"Mar...apa yang kau dapat sampai kau suka benoh ni?"Dia bertanya dengan riak muka berkerut-kerut,tanda yang dia memang tak faham dengan gaya aku tadi.

Pendek dan senang je jawapan aku.
"Aku menang motor,de..."Hehe,teringat iklan power root dulu tu.

'Pak cik menang motor!'

Pergi surau jap,buat sujud syukur,alhamdulillah...
kerana Dia segalanya menjadi kenyataan.
Allah dah makbulkan doa aku .Alhamdulillah...

Benda ni aku tak bagi tahu sesiapa.Kecuali follower tinta ku ni.Itu pun,aku banyak berahsia kan.
Kalau nak tahu,benda apa,kursus apa yang aku dapat pergi ni...

Nantikan tarikhnya,InsyaAllah,daripada 22-28/3 aku akan ke luar negeri Johor.

Terpilih untuk menyertai satu program dimana pesertanya hanya 30 orang daripada serata Malaysia.

Sesuatu yang agak mustahil,tapi percayalah.

Rezeki karya tahun lepas.Alhamdulillah....

till then,
secret unfold,
3-3-14
isnin


Tiada ulasan:

Catat Ulasan