Tabung Kawen

Pengalaman Ngeri!!!!

Assalamualaikum.....

Aku sebenarnya sedang mengejar masa untuk ke kursus.Tapi,sebab nak berkongsi cerita punya pasal,aku gagahkan diri untuk menulis entri ni.

Baru-baru ni,ada seorang mamat hantar message melalui fb.Katanya nak berkenalan dengan aku.Aku pun terus check fb dia sebab dia ni bukan kawan aku.Tapi,dia ada bagi comment dalam satu gambar aku.

Tengok fb dia,erm...bolehlah orangnya...jadi,aku balas mesej dia dengan menghantar ikon smiley.
Beberapa kali,berhai bagai...dia mula masuk jarum...

Katanya,dia nak berkawan dengan aku.Senang cerita nak usharlah.Dan pastinya,lelaki...dia gerenti akan puji memuji punya kan.Tapi,aku bukan orang yang senang makan pujian,balas chat dia pun sekadar nak hilangkan bosan je.

Sehinggalah suatu hari...

Aku berkata dengan dia,"Saya tak tahu nak cakap apa dengan awak..."
Mengejutkan dan menyentapkan bila mamat tu balas macam ni!
"Sebenarnya...saya b****i dengan awak...Saya cakap tulus dari hati.."

Kau Dah Gile Ape?????!!!!!
Dia kata jangan marah,sebab memang itu yang dirasakan nya...

Lama juga aku ambil masa nak balas chat dia.Dan balasan ni pun yang terakhir,kurang ajar mamat tu!
Dalam tulisan caps lock,aku marah dia...

"KALAU NAK BERKAWAN TU,BUAT CARA NAK BERKAWAN...MINTA MAAF,SAYA TAK KENAL AWAK.!"

Terus,aku unfriend dia,and block!Puas Hati aku!

Pengajaran daripada pengalaman aku ni...

Berkawan tu kena beringat...Lagilah yang baru nak kenal macam tu.
Fobia sekejap aku....
Lebihbaik kau chat dengan kawan yang sah kau kenal kat dunia sebenar,daripada nak berkenalan bagai kat media sosial.
Lagipun,kalau aku report polis,gerenti mamat tu masu balai punya,macam apa yang ditilis oleh Kamal Efendi,penganalisis jenayah,dalam kolum dia di BH jumaat lalu...Tabik-tabik cakap....

Aku nak lupakan perkara ni...

Till then,
secter unfold,15-3-sabtu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan