Tabung Kawen

penat layan perasaan...

Hari aku,macam biasa,berlalu dengan cerianya....pada awalnyalah....

Masuk pukul 10 pagi,erm...ada hal jadi,tapi ia tak berkaitan secara langsunglh dengan aku. Hai...krisis dengan budak2 stu kursus.Bolh pk ada pemantau daripada Kuala Lumpur datang untuk mmantau tempat aku beljar sekarang ni.Jadi,kami kena 'berlakon' baik hari ni.Hehe...

Nak dijadikan cerita,adalah dalam 10 orang budak kls aku dipanggil oleh mereka untuk mennayakan beberapa soalan. Banyak pasal prestasi guru2 yang mengajar lah...

Masalah berlku apabila budak lelaki yang pergi tadi tu adalah kumpulan budak yang sering tak berada dalam kelas.Jadi mereka tak tahu sangatlah pasal kelas.Mereka,bagi komen yang agak menyimpang daripada kebenaran...HUhu...

Dan kumpulan perempuan pula menyanggah perkara yang dibangkitkan tadi.Serius! Cikgu ajar memang ok je...Lagipun,kau sekarang bukan budak sekolah lagi yang hanya mengharapkan cikgu untuk 'menyuap ' segala ilmu.weh!ini kursuslah...Kita punya pembelajaran dah serupa uni.

End of the story,crita tadi berakhir dengan dak kleas bagi satu surat yang menolak segala yang didakwa oleh pihak satu lagi.(seperti yang diminta oleh pemantau tadi)

Yang ni,berkaitan dengan aku...

sedih dengan seorang kawan aku ni.Agk sentap dengan ayat dia.Mungkin dia tak sedar yang ayat dia dah melukakan hati aku,dan mengaggap aku ni cam tak de perasaan.Mungkin juga dia ingat ayat dia aku anggap sebagai gurauan.

Malangnya,ayat dia betul2 mencabar hati dan perasaan aku sebagai wanita. Wa sngat sentap dengan lu!

Habis satu kelas aku meroyan(hu...)
Dan bersyukur  sebab ada ramai kawan2 yang back up aku.
Lelaki,kalau gurau memang kasar,kan...

Ya...masa beratur sebelum balik,aku perasan dia pandang aku yang beratur selang satu baris di belakang dia.Dengan muka yang bercampur baur...antara muka baru bangun tidur(cam mamai gitu) dengan muka minta maaf dan muka serba salah.

Walaupun aku perasan riak wajah shahdu dia,tapi still I'm still mad of you! Tak pandang muka dia langsung plus wat muka tak ada perasaan aku.Yang tak tahannya,kawan2 dia siap wat muka 'mar-kita-orang-minta-maaf-bagi-pihak -dia'dengan aku.

Dan,tadi,kawan aku telefon aku :

"Mar,ko still marah dia lagi ke?"soalnya dengan nada cuak.
"entahlah...kenapa kau call aku ni?" Susah nak jelaskan sama ada aku dah sejuk atau belum.
"Dia mesej aku tadi, dia minta tolong dengan aku supaya call kau ,cakap dengan kau yang dia minta maaf sangat2.Dia tak sengaja." Ucap kawan aku lagi...
Aku senyum,terharu..."Tengoklah macam mana..."Saja nak merajuk sikit.
"Kau sentap sangat ke dengan ayat dia?"Kawan aku tanya lagi...
"Aku sendiri taktahu macam mana nak cakap,apa2 pun thanks for calling."

Aku waktu sekolah,jaranglah kalau nak berbual bagai dengan lelaki. Bila msuk kursus,aku jumpa dengan kawan lelaki yang jenis mesra -alam-peramah -tahap luar kotak dengan perempuan.Which is senang nak masuk dengan perangai gila2 aku.

Bila kawan lelaki tadi tu buat aku macam ni.Aku susah nak terima.Ni kali pertama aku merajuk dengan seorang kawan lelaki.Tahniah sebab jadi yang pertama ya!

Waktu marah menguasai diri tu,aku cuba untuk muhasabah dri.Istigfar,zikir dan tukar posisi daripada berdiri kepada duduk.
Aku juga remind balik dengan satu hadis Nabi Muhammad S.A.W.

"Orang yang kuat adalah orang yang mampu mengawal dirinya ketika marah."
Hadis yang aku pegang daripada sekolah,memandangkan aku ni senang nak marah.

Cuba untuk jadi yang terbaik,berubah kearah kebaikan Dengan mengamalkan semua yang diperintahkan Allah dan sunah Rasulluah.

Tak cukup dengan tu,aku balik naik kereta abah harini.Memandangkan bas dah bergerak lebih awal daripada aku.Masa tunggu bas tu,ada seorang wanita cina ni datang berdiri depan aku dan mula hendak berbual dengan aku.Mula2 aku layan lah mana perlu,selebhnya,aku hanya senym sebab entah-apa-apa-entah yang wanita tadi ceritakan.Berkaitan politik plk tu.Kawan2 aku yang duduk di belakang aku dah ketawa,kelakar tengok aku layan wanita tadi.Fade up,aku cakap dengan wanita tadi yng abah aku dah sampai.

Haru.....

Apa2 apa pun, harap kepada pembaca tinta aku supaya tak bosan dengan kehidupan anda.Masalah,konflik dan permainan emosi memang lumrah manusia,right?

And,I'm also hopping that you guys wonn't be bore to follow my blog.Blog biasa2 je...tak ada yang istimewa,Trima kasih...

Till then,
secret unfold...

p/s: aku doa supaya kawan2 aku tak tahu dan tak follow blog ni.Biar semua yang jadi tertulis dalam ni,rahsia kita je tau.Shuih....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan