Tabung Kawen

ADA APA DENGAN JAWATAN?

Hari ni ,saya nak berkongsi pendapat saya mengenai jawatan dan tanggungjawab yang disandang bersama dengan jawatan tu.

Baru-baru ni,tempat kursus saya ada buat pemilihan jawatan bagi mengisi kekosongan  bahagian sukan .Budak yang pegang jawatan tu telah keluar daripada kursus sebab dapat sambung pelajaran di IPTA.
Tahniah....

    Bincang punya bincang punya bincang,seorang budak daripada kursus aku dipilih memegang jawatan tersebut. Daripada pandangan saya,budak tu memang sesuaiiiiiii,(bak kata kak engku) sebab nampaklah aura kepimpinan dia tu.

   Berbalik kepada fokus sebenar,(itu cuma intro je)

   Semua orang memang suka bila pegang jawatan.(betul tak?) Hah! Ada yang tak suka,tipulah....
Mungkin luar nampak tidak tapi dalam hati siapa yang tahu,bukan?

Kenapa kita suka bila dapat pegang  sesuatu jawatan?

KUASA! KITA ADA KUASA UNTUK BUAT,ATAU ARAH SESEORANG UNTUK MELAKUKAN SESUATU BUAT KITA...

contohnyalah...

katakan anda hanya budak pejabat biasa...
"Kak Milah,nanti bagi fail tu pada bos ya..."
"Eh kau ni! Ada ke patut nak mengarah aku pula? Kerja kau,kaulah yang buat..."

tapi,jika anda ada kuasa sebagai bos...
"Milah,jangan lupa apa yang saya suruh tadi..."
"Menurut perintah ,bos.."

Erm..bestnya kan... tapi ingat,beb...

jawatan ni memang seronok dipegang,tapi.....

setiap jawatan tu ada tanggungjawab,dan setiap tanggungjawab akan disoal di akhirat kelak...

Itu paling utama.

pegang jawatan melatih anda untuk jadi seorang yang berkepimpinan tinggi,yakin dan positif selain mampu menghadapi segala cabaran.Perkara tersebut dapat dipelajari melalui pengalaman.

Macam takut pula nak pegang jawatan...huhu

till then,
secret unfold.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan